Nástup do práce po dovolenke nebýva vždy jednoduchý. Práve naopak, nabehnúť do pracovného režimu môže byť hotová nočná mora. Ako si to teda zariadiť tak, aby vás neprevalcovali povinnosti hneď po príchode?
Môže sa veľmi rýchlo stať, že po dovolenke na vás budú vaše povinnosti čakať. Prácu za vás nikto neurobí a vy sa tak môžete tešiť na záplavu e-mailov, telefonátov a nevybavenej administratívy. Treba si preto vytvoriť systém, ktorý vám pomôže vymotať sa z toho najhoršieho čo najskôr. Prvý deň v práci sa vyhnite dôležitým stretnutiam a rozhodnutiam. Využite ho na oboznámenie sa so situáciou, v akej sa vaše nevybavené povinnosti nachádzajú.
 
RÁNO
  • Určite choďte do práce čo najskôr, ako sa len dá. Ráno medzi 7 - 9.00 hod je čas, kedy sa dá toho urobiť neuveriteľne veľa.
  • V prvom rade si vypnite Autoreply alebo Automatické odpovede počas vašej neprítomnosti (na to veľa ľudí stále zabúda a nie je to profesionálne).
  • Ako prvé sa vrhnite na maily. Vyčleňte si prvé dve hodiny na vytriedenie schránky, ktorú máte po dovolenke určite plnú.
 
DESIATA
  • Krátka prestávka a určite chutná a zdravá desiata.
  • Snažte sa vybaviť tie maily, ktoré sú urgentné.
  • Určite sa v deň, kedy potrebujete všetko „upratať“, vyvarujte posielaniu takých mailov, na ktoré vám prídu ďalšie otázky.
  • Zabráňte tomu, aby ste sa v prvý deň rozptylovali rozprávaním a telefonátmi, pretože každé zdržanie vám bude výrazne zvyšovať nervozitu, že nič nestíhate.
  • Dávajte si pozor aj na príliš zdĺhavé rozprávanie zážitkov z dovolenky, zoberie vám to veľa času, deň začne rýchlo plynúť a vy nestihnete dokončiť, čo treba.
  • Rozdeľte si prácu na tú najdôležitejšiu a tú, ktorá môže pár dní počkať. Nájdu sa aj také veci, ktoré nemusíte už riešiť vôbec. Zároveň si však musíte stanoviť reálne ciele, nikto nie je schopný stihnúť všetko hneď.
  • Riešte zložitejšie veci ako prvé a tie jednoduchšie si nechajte na neskôr. Predsa len, v priebehu dňa klesá aj produktivita a pokiaľ si necháte to najhoršie na koniec, nebudete mať silu sa tomu venovať.
 
OBED
  • Obed rozhodne nevynechajte a ani neprežeňte, v oboch prípadoch vám zoberie energiu a privolá neprekonateľnú únavu.
  • Rozhodne nesmiete prijímať žiadne náhodné a čiastkové úlohy od pobehujúcich kolegov a kolegýň, ktorí hneď zavetrili, že už ste na svojom mieste.
  • V jednaní s ľuďmi buďte milé a prívetivé, no na druhej strane priame, stručné a jasné - zbytočným naťahovaním si iba predĺžite pracovný čas a znásobíte povinnosti. Vaša práca a jej plnenie musia byť na prvom mieste.
  • Na tento deň si nedávajte žiadne vybavovačky, pri ktorých neviete odhadnúť čas ich trvania. Znova, len vám to zvýši stres.
 
OLOVRANT
  • Pri dobrom olovrante si naplánujte, čo budete vybavovať a aké úlohy plniť celý tento týždeň. Keď budete mať plán, bude sa vám oveľa lepšie „dýchať“ a budete kľudnejšie.
  • Dostať sa do zabehnutého pracovného režimu vám bude môžno chvíľku trvať, no pokiaľ nebudete otáľať a vytvoríte si systém, zvládnete to ľavou zadnou.
  • Po práci si naplánujte príjemný program, veď si ho po takom dni určite aj zaslúžite.