AJ TY ROBÍŠ STÁLE NADČASY?
Práca nadčas trápi väčšinu zamestnancov, ktorí musia nedobrovoľne tráviť v zamestnaní viac času, ako majú v zmluve. Ako je to s tebou?
Ale sú aj takí, ktorí si svoju prácu navyše ani neuvedomujú a automaticky sedia v office kľudne aj dve hodiny po „záverečnej“. Existuje aj veľká skupina ľudí, ktorí po príchode domov znova siahajú po notebookoch, tabletoch alebo si sadajú k počítaču, aby mohli dokončiť svoju robotu. Dobré projekty, nápady, stratégie a vyriešené operatívne úlohy, ale aj denná administratíva je vtedy kvalitná, ak sa robí v rozumných časových úsekoch a počas dňa. Sú len tri dôvody prečo to funguje opačne:
Nadriadený nevie efektívne plánovať činnosť a úlohy pre ľudí v tíme.
Podriadený si nevie úlohy efektívne vsadiť do pracovného času.
Kombinácia prvého a druhého dôvodu.
Ak sa ťa týka bod 1
daj inšpirácie a nápady na porade, aby sa vám všetkým a aj tebe robilo ľahšie. Ak sa po niekoľkých aktívnych krokoch z tvojej strany nič nemení, tvoja práca je nedocenená a plat dlhší čas na bode mrazu, popozeraj sa po firme, kde procesy fungujú efektívnejšie.
Ak sa ťa týka bod 2
napíš si na papier, kde cítíš problém. Snaž sa s tým pracovať a ak nebudeš úspešná, obráť sa na profesionálov, ktorí ti určite pomôžu. Požiadaj nadriadeného o možnosť nadobudnúť viac zručností prostredníctvom kurzov a školení, ktoré trh ponúka. Určovať si svoje priority, zbaviť sa stresu a tlaku z nedokončených úloh sa naučíš aj na
kurzoch.
Veríme, že bod 3 sa týka len „drvivej menšiny“ našich čitateliek.
Eňa, foto: Shutterstock, archív SA