AKÉ CHYBY ROBIA ŽENY, AK CHCÚ VYŠŠÍ PLAT?
Aké chyby robíme, keď v práci stagnujeme a už dávno myslíme na lepšiu pozíciu? Alebo jednoducho, keď potrebujeme „iba“ zvýšiť plat?
A navyše, štúdie dokazujú, že ženy sú v tomto ešte aj oveľa opatrnejšie ako muži. Čomu sa teda vyvarovať?
-
Ak vieš, že okolo teba vo firme alebo niekde inde sa ponúka pracovné miesto, ktoré by si si vedela predstaviť, treba sa do toho pustiť. Môže nasledovať ďalšie dlhé obdobie, kedy sa žiadna príležitosť nenaskytne. Takže chytaj sa šancí, na ktoré máš a cítiš, že ti prinesú postup v pracovnej kariére.
-
Prax dokázala, že ak sa vyskytne príležitosť, ženy sú menej asertívne, aby ju získali. Sú väčšinou opatrnejšie pri vyjednávaní podmienok, čím si nakoniec škodia a nechávajú otvorenú bránku mužom. Takže nebáť sa urobiť si ten najlepší marketing a nakoniec sa super predať.
-
Máš pocit, že v práci naozaj makáš a prinášaš firme nové hodnoty? A dlho si už nemala zvýšený plat? Je načase sa ozvať. Ak budeš opatrná a pasívna, je takmer isté, že len tak ti nikto plat nezvýši.
-
Vieš aktuálne o dvoch ponukách, z ktorých jedna je veľmi atraktívna a na prvý pohľad pre teba nedosiahnuteľná? Ženy sa väčšinou vydajú na cestu istoty, čo môžeš zmeniť. Snaž sa preto získať o tej top pozícií čo najviac informácií, dôkladne zanalyzuj, ako by si ju vedela zvládnuť a keď objavíš v sebe šance (pozor, ale reálne), tak „do toho“. Prečo by si tú prácu nemohla dostať ty?
Uvažuješ o koľko si vypýtať viac?
Chybou je, že sa ľudia príliš podcenia a zoberú doslova všetko, čo je aj o trochu viac (na druhý deň si vlastne uvedomia, že moc toho nevyhrali) alebo naopak, „prepália“ to (keď si vypýtajú 40 a viac percent na tej istej pozícii). Takže, ak máš napríklad hrubú mzdu 900 EUR a chceš zvýšiť z dôvodu, že dlho si plat upravený nemala, ideálne si je pýtať o 200-300 EUR viac.
Ako nezdôvodniť zvýšenie platu?
Určite nie štýlom: „Už si zaslúžim pridať viac..“ alebo „S týmto platom už ďalej neviem robiť..“ alebo „Mám najmenej z mojich kolegov..“ Vždy si svoju požiadavku obhajuj na základe dosiahnutých výsledkov a odhodlaní ďalej byť lepšia a prinášať firme nové nápady a jedinečne odvedenú prácu.