AKO NAJLEPŠIE REAGOVAŤ NA KRITIKU

Ber kritiku ako súčasť práce. Nič sa nenaučíme, ak niekto nepoukáže aj na naše chyby. Aj za cenu, že mnohí nám ju nevedia podať citlivo a taktne.   

Ako prijať kritiku?
  • Nereaguj obranne.
  • Za každú cenu ostaň pokojná a vypočuj si druhú stranu.
  • Potvrď, že situácii rozumieš.
  • Nezabúdaj, že spätná väzba druhého je väčšinou podmienená dobrými úmyslami. 
  • Buď otvorená sebazlepšeniu a zmene.
  • Nevyhováraj sa a poskytni fakty, ktoré druhej strane chýbajú.
  • Poďakuj za spätnú väzbu.
 
Áno, presne tak sa to robí. S rozvahou a kľudom prijmi kritiku a zváž, do akej miery ju treba komentovať. Ak ide o nadriadeného, neber to osobne, šéf kritizuje tvoju prácu a nie teba! Žiaľ, pri nedostatku taktu to neznie dobre, no aj tak, väčšinou sa šéf snaží o nápravu situácie a nemá v úmysle ponížiť ťa. 
 
Najväčšia chyba!
Nedovoľ, aby ťa pri kritike premohli emócie.
 
Bojuješ so zlomyselnou kritikou?
Skúsení a úspešní ľudia sa dokážu poučiť aj zo zlomyselnej kritiky a následne na to sa jej aj ubrániť. Aj keď ťa to zraní, skús ísť na to opačne - poďakuj sa za pripomienku a povedz, že ju určite zvážiš. Nenechaj sa rozhádzať. Ak to dokážeš, ľudia automaticky budú kritiku voči tebe formulovať čoraz viac taktnejšie, lebo nadobudnú úsudok, že si profíčka a veci neberieš osobne.
 
Pozor!
Na žene sa to cení oveľa viac, keďže sa považuje za citlivejšiu osobu. Vždy je dobré mať o všetkom prehľad. Ak budeš podráždene reagovať, bude sa o tom hovoriť za tvojim chrbtom a tak vypadneš z hry.
 

Sústreď sa na problém, nie na osobu.

 
 
 
 
 
 
(red), zdroj: Shutterstock, archív SA, D. Carnegie - Ako si získať dôveru a vplyv
Positivity Job s.r.o.

Partizánska 2

811 03 Bratislava

Slovakia


+421 911 566 766

+421 2 207 622 62


info@skvelaasistentka.sk

skolenia@skvelaasistentka.sk

© Copyright 2018 Všetky práva vyhradené.

Hore