AKO NESÚHLASIŤ A BYŤ PRITOM PRÍJEMNÁ
Situácia, keď s jedným alebo viacerými ľuďmi nesúhlasíme, je bežná. Napriek tomu, vyjadrenie nesúhlasu nemusí pôsobiť vždy nepriateľsky.
Vyjadrovať nesúhlas je dôležité. Keby sme všetci so všetkým súhlasili, nedosiahli by sme nijaký pokrok a v dnešnom svete plnom konkurencie by sme možno ani neprežili. Aj tak nemusíme byť pri tom nevraživé a nepríjemné.

UJASNI SI, S ČÍM NESÚHLASÍŠ
Nesúhlas je v skutočnosti často iba porucha v komunikácii. Kým vyjadríš nesúhlas, ubezpeč sa, či naozaj nesúhlasíš. Možno si iba celkom nepochopila predložené argumenty alebo si si niečo nesprávne vysvetlila.
BUĎ ZDVORILÁ
Ak vyjadríš nesúhlas, pritiahneš pozornosť druhej strany na iný prístup k téme. Takže toho druhého si musíš získať. Ak budeš nepríjemná, nikdy to nedosiahneš.
DÁVAJ OTÁZKY
Nepoukazuj na to, s čím nesúhlasíš. Najprv pochváľ všetky pozitíva nápadu alebo programu a potom začni s otázkami, týkajúcimi sa problému. Na tvoje otázky by mali zafungovať tieto odpovede:
"Na to som nepomyslel, ešte to vylepším."
"Na to som nepomyslel, čo s tým?."
Ak sa budeš namiesto kritizovania radšej pýtať, kolegovia nebudú podráždene odpovedať. Rob to tak, aby si pôsobila, že ťa to zaujíma a naozaj chceš tomu porozumieť.

SÚSTREĎ SA NA PROBLÉM, NIE NA OSOBU
Nesmieš a nedovoľ, aby sa diskusia zvrhla na osobný konflikt.
Nikdy nevrav: "Tvoje nápady sú nejasné."
"Podľa mňa je to nedomyslené."
" Fíha, kolega má ďalší nápad."
Pamätaj si, že s tým druhým možno budeš musieť ešte dlho spolupracovať a všetky negatívne poznámky na jeho adresu poznačia vašu budúcu spoluprácu.
Ak budeš zdvorilá, úprimná a nápomocná, dokážeš vyjadriť nesúhlas tak, aby ho ostatní prijali. A to je skvelý začiatok ako získať vynikajúce manažérske zručnosti a byť ozajstná profíčka.
Nedovoľ, aby sa diskusia zvrhla na osobný konflikt.
(red), zdroj: Shutterstock, archív SA, D. Carnegie - Ako si získať dôveru a vplyv