AKO ODPOVEDAŤ V KRITICKÝCH EMAILOVÝCH SITUÁCIÁCH
Pri emailovej komunikácii sa občas dostaneme do situácie, kedy je dobré vedieť doslova ako ďalej.
Tu sú vybrané situácie a vhodné návody:
KOMUNIKÁCIA V MAILOCH SA DOSTALA DO NEGATÍVNYCH OBRÁTOK, KDE JE TO UŽ VIAC O EMÓCIÁCH AKO O OBSAHU.
Určite ďalej nepokračuj a ani sa to nesnaž druhej strane dookola vysvetľovať. Ak si v problematike veľmi dôležitá a ide ti o riešenie, daj návrh na urgentné stretnutie, kde si to osobne prejdete. Ak miera tvojej dôležitosti nie je v tejto veci až tak vysoká, ostaň stranou a viac sa už do tejto rozbehnutej komunikácie nezapájaj.
EMAIL SI OMYLOM POSLALA NA ZLÉHO ADRESÁTA.
Žiadna panika. Napíš čo najskôr na tú istú adresu, že táto komunikácia bola adresovaná na nesprávnu osobu a jej obsah sa jej nijako nedotýka. Požiadaj osobu o vymazanie tohto mailu. Ak vieš telefón a text bol pravdepodobne citlivý a mohol sa osoby, ktorej si to poslala dotknúť, určite zavolaj a osobne sa ospravedlň. Viac urobiť nemôžeš.
Aké sú najnovšie trendy pri písaní mailov, ako zvládať emailový time manažment, ukážky príkladov pre rôzne situácie v dianí firmy a ako písať bezchybné maily, sa dozvieš už tento utorok na exkluzívnom kurze o Dokonalom písomnom prejave. Prídi medzi nás, veľa sa naučíš a vymeníš si skúsenosti s ďalšími.
Stella, foto: Shutterstock, archív SA