AKO SI TO NEPOKAZÍŠ NA SOCIÁLNYCH SIEŤACH
V súčasnosti je na Slovensku už takmer 60% ľudí aktívnych na sociálnych sieťach. Tak ako všade inde, aj tu by sme si mali dať pozor na to, čo píšeme.
Ak si hľadáš alebo budeš niekedy hľadať prácu, personalisti sa už dnes radi pozrú, kto si a ako sa prezentuješ. Veľmi často sa stáva, že ľudia verejne ohovárajú firmu, kde pracujú, zosmiešňujú kolegov, konkurenciu alebo klientov. Tiež sa veľakrát prezentujú spôsobom, ktorý nie je profesionálny, keď nevhodne diskutujú o vážnych témach.
Bolo by asi naivné si myslieť, že pri posudzovaní kandidátky sa jej prípadné objavené negatíva v jej komunikácii dajú bokom. Aj keď sa už dnes vo vyspelom svete prijímajú prvé štandardy pri screeningu kandidátov na sociálnych sieťach, aby nedochádzalo k ich diskriminácii, vždy je lepšie byť tou slušnejšou v očiach personalistu, ktorý o tebe rozhodne.
Poradíme ti aj to, že občas zaradiť do tvojej komunikácie aj nejaké zaujímavé a profesionálne komentáre alebo informácie ťa zase môžu zvýhodniť. Jeden prieskum v Spojených štátoch napríklad zistil, že až 65% personalistov zbystrí pozornosť, keď kandidát bol alebo je aktívny v dobročinnej činnosti, či už len v komentároch, ale tým, že investoval v rámci charity svoj čas alebo iné, napríklad aj finančné zdroje. Na Slovensku je to väčšinou inak, ale byť aktívna, iná a zaujímavá v prezentovaní sa na sociálnych sieťach môže byť tvoja zaručená výhoda. Takže, skontroluj si profily, fotky a všetko ostané o sebe radšej teraz. Potom už môže byť neskoro.
-
nadávky
-
nevhodné fotky
-
hanlivé diskusie na vážne témy
-
osočovanie a ohováranie kolegov, šéfov, zamestnávateľa, klientov
-
popisovanie absolvovaných pohovorov a výberových konaní
-
komentovanie interných vecí zamestnávateľa
-
sympatizovanie s nevhodným obsahom, združeniami, spolkami a podobne