Už na začiatku povedz, koľko máš času!
Ak dáš druhej strane pocit, že máš na stretnutie neobmedzene veľa času, schôdzka sa môže strhnúť v niekoľko hodinové rozprávanie „o ničom“ a veľakrát ani nemusí priniesť požadovaný efekt. Na začiatku stretnutia sa preto neboj povedať, že máš o hodinu ďalšiu schôdzku alebo iné povinnosti. Každý, kto tvrdo pracuje vie, že aj pracovné stretnutia musia mať vymedzený čas.
Počúvaj a nepýtaj sa!
Najjednoduchší spôsob, ako dať druhej strane najavo, že by si schôdzku už rada ukončila je pasívna komunikácia. Nesnaž sa už pýtať na ďalšie otázky a rozvíjať ďalšie nápady a myšlienky. Nechaj druhú stranu, nech povie čo má na jazyku, ale ty odpovedaj už len stručne a tlmenejším hlasom.
Použi tie správne slová!
Približne 5 - 10 minút pred očakávaným koncom stretnutia sa sústreď na stručné zrekapitulovanie všetkého, na čom ste sa dohodli a použi tie správne slová, ktoré smerujú k ukončeniu stretnutia.
Zosumarizuj:
„Dovoľte mi zhrnúť hlavné body nášho stretnutia.“
Ozrejmi, ako budeš ďalej postupovať:
„Ako sme sa dohodli, napíšem vám súhrnný mail a stretneme sa k tomu opäť o dva týždne.“
Vyzvi k akcii:
„Podľa toho, čo sme si povedali, mohli by ste mi prosím zaslať potrebné materiály?“
Načrtni ďalšie stretnutie:
„Som rada, že sme sa dnes dohodli na postupe a teším sa na naše budúce stretnutie.“