AKO ZLEPŠÍŠ SVOJE TELEFONOVANIE?

Je dokázané, že až 80% dojmu z telefonátu, ktorý nadobudne druhá strana, tvorí náš tón hlasu. Len jedna pätina ostáva pre obsah toho, čo hovoríme.   

Aj preto si profesionálne call centrá vyberajú svojich ľudí podľa toho, ako vedia zaujať. Rovnako zamestnanci na pozíciách, ktorí reprezentujú počas dňa firmu by mali spĺňať určité kritéria a tiež sami dbať o to, aby ich striktne dodržiavali.
Tu jezákladných tipov pre tých, ktorí chcú na sebe popracovať:
  1. Kľúčový je pozdrav. Mnohé firmy na to nemajú štandard a práve preto je dôležité si jeden profesionálny pripraviť a ten stále používať. Veď koľko ľudí len tak dnes zdvihne telefón aj vo veľkej firme a spýta sa iba „prosím“...
  2. Nenechajme niekoho zvoniť 5 krát, to je dnes veľmi dlho a vopred si pripravíme nie ideálnu atmosféru pre samotný rozhovor. Najneskôr tretie zvonenie by malo byť prijaté.
  3. Telefón držíme blízko a hovoríme jasne, bez kašľania a rôznych iných prejavov našich úst. Vždy predtým, ako zdvihneš, predstav si číry krištál. To ti pomôže držať si krištálový hlas.
  4. Neboj sa usmievať keď telefonuješ. Ver, že tvoj úsmev, aj keď nie je vidno, druhá strana vníma. Nič nemôže byť lepšie.
  5. Rozprávaj tak, aby si nebola pomalá, ale ani príliš rýchla.
  6. Keď si potrebuješ počas rozhovoru niečo zapisovať, tak o tom daj volajúcemu vedieť. Vopred sa vyvaruješ zlému dojmu počas písania.
  7. Telefonát je vždy ako príbeh, ktorý začne, má svoj dej a raz sa skončí. Preto sa snaž na konci byť skvelá a ukončiť pozitívnym a profesionálnym poďakovaním a pozdravom.
 
 
 
 
 
 
 
Stella, foto: Shutterstock, archív SA
Positivity Job s.r.o.

Partizánska 2

811 03 Bratislava

Slovakia


+421 911 566 766

+421 2 207 622 62


info@skvelaasistentka.sk

skolenia@skvelaasistentka.sk

© Copyright 2018 Všetky práva vyhradené.

Hore