Ako zvládate prácu z domu? Tieto tipy vám pomôžu.

Ak sme na home office zopár dní v mesiaci, čo už je štandardom vo firmách a sem-tam aj v inštitúciách, zvládnuť to nie je až tak komplikované. Ale pracovať z domu niekoľko týždňov na dobu neurčitú si vyžaduje pomerne prísny režim.

Tu je niekoľko tipov a námetov, ktorých dodržiavanie vám pomôže plniť si svoje pracovné úlohy ľahšie a lepšie a dosiahnuť domáci work-life balance:

  • Nevyspávajte do neskorého rána. Treba začať relatívne skoro, ideálne v súlade s normálnym pracovným časom. Čím viac si budete ranný štart odkladať, tým to bude ťažšie.

  • Zvoľte si vhodné a pekné oblečenie, aby sa vám nestalo, že ostanete v pyžame do popoludnia. Znie to neuveriteľne, ale upravený človek podá lepší výkon ako ten, čo je zanedbaný.
  • Na prácu si vyčleňte jedno stabilné miesto, aby ste mali komfort. Zároveň si tým určíte disciplínu pre prácu.  
  • Pre každý deň musíte mať pripravený program a ten dodržiavať. Práca z domu sa vie veľmi ľahko skĺznuť do roviny ničnerobenia.


  • Alebo vás každú chvíľu zlákajú bežné činnosti - odkladanie riadov, varenie, pranie a iné aktivity. Často sa stane, že do práce takmer nič nespravíte a odložíte to na zajtra.
  • Home office je najmä o emailovej komunikácii a telefonovaní. Myslite na to, že menej je viac, čo znamená, udržujte normálnu intenzitu komunikácie s kolegami a kolegyňami, aby sa nestalo, že vzniknú nekonečné diskusné fóra. Buďte efektívni.
  • Aj doma sa dá prepracovať. Myslite na pravidelné prestávky, ktoré využite na domáce cvičenie alebo prípravu stravy. Oddychujte aktívne. Posilňovanie imunity je dnes z hľadiska eliminácie rizika nákazy to najdôležitejšie. A práve každodenný šport a dobrá strava v kombinácii s vitamínmi, či už v ich prirodzenej forme alebo v tabletkách (keďže možnosti na nákup zeleniny a ovocia sú limitované), sú základom.

  • Ak je počas dňa plánovaná aj videokonferencia, upravte sa formálnejšie a najmä pozor, aby ste cez kameru prezentovali najmä seba a limitovali prezentáciu vášho súkromia.
  • Snažte sa mať okolo seba poriadok. Ak je byt rozhádzaný, nemáte šancu sa plne sústrediť na prácu a mať psychickú rovnováhu.

  • Tak ako má vaša práca z domu ráno svoj začiatok, tak je dôležité ju aj plánovane popoludní ukončiť. V tejto situácii je dôležité udržať si domáci work-life balance. Aj prílišnou psychickou námahou sa nám môže imunita oslabiť.
  • Nemali by ste zabúdať aj na vlastnú iniciatívu. Čokoľvek dobré vám napadne, podeľte sa o to s ostatnými, napríklad, čo sa dá v rámci pracovných aktivít robiť jednoduchšie, rýchlejšie. Keď sa situácia zlepší a život sa vráti do normálu, môžete priniesť nápady a námety do práce a pracovať efektívnejšie.

  • Tí, ktorí sa ocitli v situácii, kedy treba pracovné úlohy robiť z domu, musia si prísne rozdeliť čas pre prácu a čas pre domáce aktivity. Ich prienik môže totiž paralyzovať obidve strany a ani jednej veľa úžitku neprinesie. Ku koncu dňa pocit z nedotiahnutých úloh i napriek celodennej vyťaženosti zapríčiní zlú náladu, psychické vyčerpanie, úzkosť a podráždenosť.  
  • Ak sme doma, nad všeličím rozmýšľame a preto majme na pamäti, že myslieť pozitívne je to najdôležitejšie. Pochmúrnu náladu a obavy zažeňte dobrými skutkami, preto sa rozhliadnite okolo seba a buďte v tejto situácii nápomocní, komu sa len dá. 


Cover photo by BRUNO CERVERA on Unsplash, photos on  Unsplash,



Positivity Job s.r.o.

Partizánska 2

811 03 Bratislava

Slovakia


+421 911 566 766

+421 2 207 622 62


info@skvelaasistentka.sk

skolenia@skvelaasistentka.sk

© Copyright 2018 Všetky práva vyhradené.

Hore