NA ČO NEZABUDNÚŤ
V dnešnej dobe sú rozpočty na akcie v každej firme stále nižšie a nižšie. Vy, ak ste boli práve poverené, alebo sa chystáte proaktívne niečo vymyslieť, musíte myslieť na to, že očakávania sa neznižujú. Šéf a všetci zúčastnení budú vždy očakávať najlepšie.
Aj za menej peňazí musíte byť originálna
-
Pamätajte na to, že počas ďalších dvoch rokov sa vo svete vymyslí desať krát viac nápadov na akcie, ako sa vymyslelo doteraz v histórii. Nie je už táto správa na zamyslenie? Práve vy môžete vymyslieť niečo úplne nové.
-
Rozhodnite sa podľa rozpočtu a tipu akcie, či to zvládnete sama alebo sa zveríte do rúk profesionálnej agentúry.
-
Či už sama alebo od agentúry získajte podrobný plán a rozpočet. Ten si prejdite so šéfom, nech ho schváli. Vypýtajte si ponuky od dvoch troch agentúr. Pozrite sa na nápad, referencie, tím a samozrejme cenu.
-
Určite robte všetko v tajnosti, detailné informácie o akcii nesmú preniknúť k zamestnancom alebo klientom. Myslite na to, že sa jedná o drahé prekvapenie.
-
Oslavy pre zamestnancov sa robia pri určitej príležitosti a pre klientov kvôli ich udržaniu a ďalší rozvoj obchodných vzťahov s nimi. Myslite na načasovanie počas roka a pravidelnosť. Pamätajte na to, že radšej menej akcii alebo jednu za rok, ale poriadnu, unikátnu, ktorú konkurencia neurobí a všetci si ju budú dlhý čas pamätať.
Kedy má akcia šancu?
-
SUPER NÁPADITÁ A UNIKÁTNA POZVÁNKA (pozor a nezabudnúť na žiadnu kolegyňu alebo kolegu, aj tých nových, čo možno ešte nemáte v databáze , u klientov to isté a vždy žiadajte od šéfa najaktuálnejšiu databázu. Proaktívne mu primomeňte, či tam náhodou nechce aj nejakých zaujímavých potenciálnych klientov, s ktorými chce nadviazať vzťah). Pozor na dress code.
-
Miesto akcie. NETRADIČNOSŤ, netradičnosť, netradičnosť!!!
-
Catering. Unikátnosť a dostatok. Ak sú peniaze, uleťte s niečím VÝNIMOČNÝM a drahším. Všetci si to zapamätajú. Jedlo je alfa-omega každej akcie.
-
TERMÍN. Pozor na obdobia prázdnin, sviatkov, ale aj víkendy. Vtedy máte šancu na účasť oveľa nižšiu. Tiež pozor na to, či sa prespí alebo či sa náhodou neoplatí zaplatiť autobus späť pred polnocou. Najlepšie dni na akcie sú utorky a štvrtky.
-
Poďakovanie a získanie SPÄTNEJ VÄZBY od účastníkov.
-
Pri vchode by mal hostí vítať vždy niekto z vyššieho manažmentu, aby dali najavo, že si návštevu vážia. Akú atmosféru „UVÍTACÍ VÝBOR“ navodí, taká sa bude niesť celým večierkom. V menších firmách si niekedy nepotrpia na „privítacie ceremónie“ a preto ste tam vy, aby ste to šikovne napravila.
-
Nezabudnite šéfovi prichystať PRÍHOVOR. Hlavne nech je stručný a vtipný, aby sa hostia nenudili. Dobré je, keď sa v rámci neho poďakuje zamestnancom za prácu alebo klientom sa dlhoročnú spoluprácu. Najlepšie by bolo, keby to hovoril BEZ ŤAHÁKU.
-
Ak je to možné, bolo by fajn, keby sa s pozvanými hosťami mal aj kto ROZLÚČIŤ.
-
Vždy pamätajte na UNIKÁTNY DARČEK, ktorý ľudia dostanú pri odchode. Nemusí byť drahý, musí byť nápaditý.
Jedlo je alfa-omega každej akcie.