NAJNOVŠIE TRENDY AKO VIESŤ PORADU
Ponúkame najnovšie tipy a postupy ako čo najlepšie viesť mítingy.
-
Neopakovať znovu informácie, ktoré už odzneli tým, čo prišli neskoro.
-
Dať možnosť niektorým prísť, ako aj odísť v konkrétnom čase. Nie každý si musí odsedieť celú poradu. Je to oveľa efektívnejšie a každý sa poteší.
-
Nedovoliť používať notebooky a tablety. Komunikačné zariadenia musia počas stretnutia ostať bokom. Pretože práve tie likvidujú kvalitu porady.
-
Zabezpečiť priestor, aby sa každý vyjadril. Nech sa ľudia vyjadrujú aj rad za radom, vôbec to nie je na škodu a prispieva to aj k odvahe komunikovať počas ďalších stretnutí.
-
Vyhnúť sa úvodom ako napríklad: Vonku je tak pekne a my to tu už nejako dnes spolu zvládneme.... Od začiatku treba byť pozitívne naladený a prejaviť energiu pustiť sa do agendy.
-
Držať si presvedčivý postoj. Všetko sa prediskutuje a nájde riešenie. Určite nikdy nevnášať do miestnosti pesimizmus.
-
Vyzvať na začiatku zúčastnených, že dobré myšlienky dnes stačiť nebudú. Potrebujete veľkolepé myšlienky.
-
Aj keď je agenda dlhá, vždy treba mať jasný headline stretnutia a ten napísať na flipchart, aby ho každý videl. To bude pre všetkých cieľ, ktorý idete nie riešiť, ale vyriešiť.
-
Kto vedie poradu, nikdy nerozpráva viac ako 50% času.
-
Ak všetko smeruje k tomu, že porada skončí skôr, treba poďakovať všetkým, že sa to podarilo vyriešiť oveľa skôr, čo svedčí o kvalite stretnutia, ktoré sa dnes uskutočnilo. Nič nie je horšie, ako umelo ťahať do konkrétneho času.
Eňa, foto: Shutterstock, archív SA