POČÚVAŠ A AJ TAK SI TO NEZAPAMÄTÁŠ?
Prinášame 5 hlavných dôvodov, prečo možno nevieš dôkladne počúvať to, čo druhá strana rozpráva.
Je zistené, že krátko po pracovnom stretnutí nám v priemere ostane v pamäti len veľmi malá časť informácií, ktoré „odzneli“, čo je celkom významné plytvanie svojho času a času tých druhých. Ak nebudeš opakovať chyby, o ktorých píšeme, uvidíš, že obsahu, ktorý si zapamätáš, bude viac.
-
Pri rozhovore kladieš veľmi málo alebo dokonca žiadne otázky. Ak sa pýtaš, tak zapamätaniu veľmi pomáhaš.
-
Na stretnutí držíš neustále v ruke mobil a pozeráš v ňom ďalší program alebo sms-kuješ. V tomto prípade okrem hrubého neetického správania voči druhej osobe si zabezpečíš takmer nulový prísun informácií.
-
Pri rozhovore sa druhému nepozeráš do očí. Často ti ubieha pohľad na všetko ostatné okolo vás. Kvalita výmeny informácii znova prudko klesá.
-
Takmer nikdy si nerobíš poznámky. Ak už mobil na niečo pri rozhovore využiť, tak určite na robenie si poznámok. Samozrejme, ideálne je zapisovať si hlavné veci na papier.
-
Čas na stretnutie si urobíš buď extrémne krátky a následne chceš všetky témy prejsť za 5 minút alebo naopak, sedíš vyše hodiny, kedy schopnosť vnímania u každého človeka už po 45 minútach začína veľmi klesať.
Eňa, foto: Shutterstock, archív SA