SKÚS NIEKTORÉ VECI IGNOROVAŤ
Aj ty si neustále v strese, ako máš všetko stihnúť v práci, doma, cez víkend? Robíš alebo sa pokúšaš zoraďovať veci podľa priorít? A aj tak to úplne nefunguje?
Je to prirodzené, pretože väčšinou si úlohy zoradíme a potom sa ich snažíme všetky urobiť. Dostáva nás to do stresu a aj tak nie všetky stihneme. A to je najväčšia chyba! V poslednej dobe sa nahlas už aj v biznise hovorí o ignorácii úloh, dokonca ľudí. Áno, je to plánovaná ignorácia, ktorej cieľom je postupne sa odbremeniť od úloh, stretnutí, mailov alebo telefonátov. Skús nad sebou porozmýšľať už dnes, čo alebo koho prvého by si mohla ignorovať. Len tak sa tvoj diár, tvoj inbox a tvoje súkromie uvoľní a ty si budeš konečne môcť zoradiť len tie dôležité úlohy. Dnes vyhrá ten, kto sa púšťa do úloh, ktoré majú pre neho a jeho prácu význam a sú naozaj dôležité.
Nebude to jednoduché, ale naozaj budeš musieť začať aj veci ako:
-
Neodpovieš na mail, ktorý posúdiš, že ti naozaj nič neprinesie
-
Jednoducho sa nestretneš s niekým, kto ti len zaberie tvoj drahocenný čas
-
Rozumne odmietneš požiadavku kolegu, aby si mu s niečím pomohla (keď vieš, že je na to vo firme iná kompetentná osoba, za ktorou by mal podľa správnosti zájsť)
-
Vopred si skracovať schôdzky, ktoré nemajú vysokú dôležitosť
A paralelne môžeš takto začať pomáhať aj svojmu šéfovi. Takže ešte raz na záver: Time management nie je o tom, že si všetky úlohy zoradíš podľa priorít, ale o tom, že ich po určitom čase budeš mať v kalendári menej a ostanú ti len tie dôležité.
Nada, foto: Shutterstock, archív SA