TOTO NADRIADENÉMU RADŠEJ NEHOVOR!
Väčšina nadriadených je doslova alergická na niektoré typy viet, ktoré ťa zbytočne dávajú do pozície zamestnanca prezrádzajúceho, že nevie alebo nedokáže veci riešiť.
A škoda je, že aj veľmi šikovný človek, ktorý by úlohu urobiť vedel, si to niekedy pokazí hneď na začiatku a úplne zbytočne. Dobre si pozri, čomu sa treba vyhnúť:
-
Toto vôbec nemám šancu urobiť (pozor, šéf si nájde niekoho iného, kto sa do toho pustí).
-
Toto sa v našej firme nedá (ak toto povieš novému šéfovi, hneď si na zozname tradičných zamestnancov, ktorí to majú u neho zrátané).
-
Takto to tu robíme vždy (to ale nadriadeného nezaujíma, naopak, neočakáva, že to budeš komentovať).
-
To, že sa to stalo ....., nie je môj problém (takto určite nie, skús viac diplomacie, napríklad: Nabudúce urobíme spoločne v tíme všetko pre to, aby sa to nestalo a ja na to osobne dozriem.).
-
Prečo takúto úlohu musím vždy dostať práve ja? (táto veta by bola problém už aj v prvej triede na základnej škole).
-
To nám nikdy nič neprinieslo (Dopredu spochybňuješ autoritu šéfa! Ak si napriek tomu presvedčená, že máš s tým skúsenosť, navrhni zvlášť stretnutie, na ktoré prinesieš analýzu a dôkazy o tom, že takéto úlohy nič v minulosti nepriniesli)
-
Týmto naša firma nič nezíska (veľmi opovážlivá reakcia, ktorá do dnešnej firemnej komunikácie nepatrí)