TOTO PROFESIONÁLKA NIKDY V ZMLUVE NEUROBÍ!
Do pracovnej náplne asistentiek často patrí aj formálna príprava zmlúv na podpis nadriadenému. Zmluva, a to akákoľvek, musí byť pripravená vecne aj formálne na najvyššej úrovni. A práve finálna úprava spadá do veľmi precíznej práce asistentky.
Formálne chyby, ktoré „bijú“ do očí, sú zlou vizitkou práce a ak prejdú procesom aj ďalej mimo firmu, tak dávajú pochybnosti o kvalitnej práci všeobecne.
Toto sú najvýznamnejšie chyby, na ktoré si treba dať pozor, aby zmluva bola stopercentná:
-
Medzi jednotlivými článkami a bodmi nie sú rovnaké medzery v riadkovaní.
-
Pri hlavných kontaktných údajoch o subjektoch na začiatku je zlé zarovnanie.
-
Zvýraznený text boldom na nesprávnom mieste.
-
Názov firiem a štatutárov nie je presne podľa obchodného registra. Je potrebné dať pozor na každý detail, pretože identita firmy alebo osoby sa môže ľahko zmeniť aj malým preklepom.
-
Chýba číslovanie strán.
-
Číslovanie (články, body) sú odskočené alebo nesprávne odskočené.
-
Nový článok alebo bod na novej strane nezačína na hornom okraji, ale je „spadnutý“ nižšie.
-
Chyby v hlavičke alebo v pätičke.
-
Miesto na podpis osoby/osôb buď chýba alebo je extrémne malé. Vznikne to tým, že sa nevyčlení po záverečnom texte dostatočné miesto na podpis, prípadne aj pečiatku.
-
Podpisujúce osoby nie sú vycentrované pod miesto ich podpisu.
-
Zabudne sa na miesto a dátum.
-
Miesto na podpis „ujde“ na novú čistú stranu. Štandardom musí byť podpis osôb na strane, kde je aj končiaci hlavný text zmluvy.
-
Zle viditeľná alebo aj nakrivo posunutá verzia zmluvy v pdf dokumente.
-
Nevhodný názov dokumentu v elektronickej podobe (napr. veľmi zložitý, technický – pri poslaní príjemcovi nič nehovoriaci alebo s chybami). Z názvu musí byť jasné o akú zmluvu ide a medzi kým je uzatvorená.
Príďte na moderné a interaktívne kurzy už od septembra! -
klikni sem
Matej, archív SA, Shutterstock