VIEŠ SA PÝTAŤ NA ÚROVNI?

To, ako kladieš otázky svojmu šéfovi, na porade, stretnutí alebo konferencii, o tebe hneď vytvorí určitý dojem. Aj keď jednoduchá otázka je veľakrát na mieste, sú oblasti a situácie, kde pýtať sa na úrovni je žiadané a sebe tým môžeš len pomôcť.   

Niekedy stačí len chvíľu porozmýšľať a pridať pár slov, ale vhodné je pripraviť si otázky aj vopred. A okrem iného vždy platí, že ten kto sa pýta, veľa sa dozvie. Problémom v našom type kultúry je, že ľudia sa pýtajú málo a tým škodia sebe, ale aj firme. Otázky prinášajú odpovede, odpovede zase riešenia a tým veci napredujú.
 
Ako sa teda pýtať, aby si zapôsobila na okolie? Pripravili sme fiktívny príklad, kde ilustrujeme, aký je rozdiel medzi jednoduchšie kladenými otázkami a tými, ktoré idú z úst skúsenejších ľudí.
 
PRÍKLAD: Obchodný partner prišiel odprezentovať ich nový systém na podporu vzdelávania zamestnancov.
 
ZAUJÍMA NÁS, NA ČOM JE SYSTÉM ZALOŽENÝ
 
Bežná otázka: Ako to funguje?
Lepšia otázka: Môžete nám popísať, aké sú princípy fungovania a hlavne benefity daného riešenia?
 
 
PÝTAME SA ĎALEJ NA VÝHODY, KTORÉ BY NÁM TENTO NOVÝ SYSTÉM PRINIESOL
 
Bežná otázka: Ako nám to pomôže?
Lepšia otázka: Ak sa vydáme touto cestou, čo pozitívne môžeme očakávať?
 
 
PÝTAME SA NA CENU NOVÉHO RIEŠENIA
 
Bežná otázka: Koľko nás to bude stáť?
Lepšia otázka: Akú cenu ste si pripravili konkrétne pre našu spoločnosť?
 
 
PÝTAME SA NA REFERENCIE
 
Bežná otázka: Aké sú na toto riešenie referencie?
Lepšia otázka: Teraz pre nás to najdôležitejšie. A síce, ktoré referencie by ste nám uviedli, aby nás presvedčili o skutočnej potrebe kúpiť toto riešenie?
 
 
 
(em), foto: archív SA
 
 
 
Positivity Job s.r.o.

Partizánska 2

811 03 Bratislava

Slovakia


+421 911 566 766

+421 2 207 622 62


info@skvelaasistentka.sk

skolenia@skvelaasistentka.sk

© Copyright 2018 Všetky práva vyhradené.

Hore