VYHNITE SA TÝMTO CHYBÁM V MAILOCH
V tomto roku sa očakáva, že priemerne pošle jeden zamestnanec denne 40 mailov a ďalších 91 prijme. Ak si vypočítame, koľko času to denne zaberie, určite sa nám oplatí mailovať bez chýb a efektívne.
Prinášame ďalšie pokračovanie série o chybách, ktoré robíme pri písaní mailov.
NA TOTO SI DAJ POZOR!
Ak sa pri písaní emailu skĺzne veľmi rýchlo do neformálneho jazyka. Deje sa to často a nie je to profesionálne.
V texte sú príliš dlhé vety, doslova až "nekonečné" myšlienky, oddelené čiarkami a dané do jednej vety. Ten, kto email číta, nepochopí odkaz.
V písaní odpovede sa téma zbytočne rozšíri. Odpoveď má byť veľmi stručná a má sa týkať len otázky, prípadne hlavného odkazu emailu, ktorý sme dostali.
Použije sa nevhodný font alebo sa kombinuje väčšinou čierna a modrá farba pôvodného textu, čo vznikne nakopírovaním. Tiež zvýrazňovanie boldom a kriklavé farby nemajú pri písaní emailov svoje miesto.
Naháňa sa odpoveď. Adresát sa venuje čítaniu a písaniu odpovede vtedy, keď si na to vyhradí čas. Ak je potreba niečo riešiť urgentne, radšej treba použiť telefón, minimálne telefonicky pripomenúť naliehavosť reakcie.
A ešte oveľa viac sa okrem iného dozvieš aj na našich kurzoch Profesionálna asistentka - klikni sem.
Eňa, foto: archiv SA, Shutterstock