ZLEPŠI KOMUNIKÁCIU S KOLEGAMI

Efektívne komunikovať s kolegami je predpokladom dobrých vzťahov na pracovisku a pozitívnych pracovných výsledkov.   

Odbúrať komunikačné bariéry nie je vždy jednoduché. Ak máš pocit, že aj u teba to občas škrípe, skús si predstaviť konkrétne situácie, v ktorých si sa ocitla.
 
Akým spôsobom podávaš informácie kolegom?
Za každých okolností, či niečo oznamuješ kolegom priamo, píšeš mail alebo oznam, mala by si komunikovať stručne, jasne a výstižne.
 
Komunikuješ otvorene a zdôrazníš vždy to, čo je dôležité?
Ak je niečo, na čo treba obzvlášť upozorniť, daj tomu váhu a vysvetli, prečo je práve táto vec dôležitá. Ak spomenieš príliš veľa vecí a úloh naraz, každý môže považovať za prioritu niečo iné a spoločné ciele sa dosahujú ťažšie.
 
Overuješ si, či ti kolegovia správne porozumeli?
Feedback je dôležitý. Aj keď si myslíš, že informáciu si podala jednoznačne, pre istotu si over jednoduchými otázkami, či to pochopili správne. Nesprávne podanie alebo pochopenie informácie je jedným z najčastejších dôvodov nedorozumenia a zbytočne opakovaných pracovných úkonov.
 
Počúvaš ostatných dostatočne?
Ak ti chce kolega niečo povedať, pozorne ho vypočuj a až potom reaguj alebo sa pýtaj doplňujúce otázky. On tak nestratí niť a ty budeš mať čas si poriadne premyslieť, ak ti niečo nie je jasné.
 
Uisťuješ sa, čo presne je tvojou úlohou?
Ak pre teba vyplýva nejaká úloha, mala by si vždy v závere stručne zhrnúť, ako si ju pochopila a aspoň naznačiť ako ju budeš riešiť.
 

Usmievaj sa na všetkých, hlavne kvôli sebe!

 
 
 
 
Paula P., foto: Shutterstock, archív SA
Positivity Job s.r.o.

Partizánska 2

811 03 Bratislava

Slovakia


+421 911 566 766

+421 2 207 622 62


info@skvelaasistentka.sk

skolenia@skvelaasistentka.sk

© Copyright 2018 Všetky práva vyhradené.

Hore