AKO NAPÍSAŤ DOBRÚ PR SPRÁVU?

Poveril ťa šéf úlohou, aby si napísala PR správu? Aj keď to nie je tvoja primárna činnosť, je fajn, ak sa naučíš niečo nové.   

Určite sa ti to v profesionálnej kariére zíde. Pripraviť text, v ktorom treba vyzdvihnúť vašu firmu, jej nový produkt alebo nejaké významné výročie, čo bude komunikované pre médiá, v rámci korporátneho časopisu alebo newslettra pre klientov, nie je vôbec jednoduché.
 
Prinášame ti niekoľko zásad a tipov v piatich bodoch, pomocou ktorých sa ti určite podarí napísať veľmi profesionálny a atraktívny text:
 
  
 
ÚDERNÝ NADPIS 
Jednoduché a hneď jasné, pritom atraktívne. Žiadne príliš odborné výrazy, ani dlhá veta, nič všeobecné a hlavne nech je to pozitívne. 
 
 
 
PEREX
Prvá časť textu (zvýraznená boldom), kde je potrebné asi max 3-4 vetami "povedať" základný message. Treba sa vyhnúť zbytočne zložitým vetám a myslieť na to, že časť cieľového publika si prečíta len toto. Samozrejme, musí to byť tak atraktívne, aby bol záujem prejsť aj na hlavný text.
 
 
 
 HLAVNÝ TEXT 
V hlavnom texte je kľúčové zdôrazniť výnimočnosť toho, čo dáva vaša firma do pozornosti. Zamerať sa na to, čo nový produkt prináša, a najmä, čo je úplne nové na trhu. Ak sa komunikuje výročie firmy, treba zabrániť prílišného popisu histórie. Každého zaujíma, čím je firma výnimočná dnes a čo sľubuje svojim zákazníkom alebo klientom do budúcnosti. Vždy sú dôležité čísla a štatistiky, ktoré čitateľa a médiá zaujmú. Ideálne a maximálne profesionálne je prepojiť pár interných údajov z informáciami, napríklad z prieskumov trhu, ktorými firma disponuje. Pri každom type témy, ktorá sa má podporiť, je dôležité, aby sa zasadila do trendov, na trhu a najmä v odvetví prevládajúcich a tiež tých, ktoré sa očakávajú. Musí byť totiž ambíciou každej modernej firmy, aby bola v súlade s tým, kam sa vyvíja prostredie, aké potreby má zákazník. Samozrejme, najideálnejšie je, ak firma komunikuje niečo, čo začína tvoriť úplne nový trend, to pritiahne najviac pozornosti. Inými slovami, zažína tvoriť inú budúcnosť pre svojich zákazníkov a už dnes vytvára ich nové potreby, ktoré bude najlepšie uspokojovať.
 
 
ZÁVER 
Nič nie je ťažšie, a to platí pri všetkom, čo píšeme a tvoríme vo firme, ako urobiť perfektnú koncovku. Treba pridať dve alebo tri vety, posolstvá, ktoré maximálne podčiarknu význam toho, čo komunikujete a najmä potrebu získať o tom viac informácii, ihneď si to kúpiť alebo na podujatie a akciu ísť.
 
 
 
 
 
BODKA ZA VŠETKÝM
Úplne na koniec sa dáva stručný profil vašej firmy (ten v žiadnom prípade nesmie zaostávať za predchádzajúcou kvalitou textu!), ako aj kontakt na osobu, ktorá je kompetentná poskytnuť ďalšie odborné detaily.
 
 
 
 
 
E. Mučková, foto: archív SA, Shutterstock
Positivity Job s.r.o.

Partizánska 2

811 03 Bratislava

Slovakia


+421 911 566 766

+421 2 207 622 62


info@skvelaasistentka.sk

skolenia@skvelaasistentka.sk

© Copyright 2018 Všetky práva vyhradené.

Hore