ČO UROBIŤ S DOBRÝM NÁPADOM?
Väčšina firiem dnes stimuluje zamestnancov k inováciám a nápadom na zlepšenie. Dôležité ale je, či to má efekt.
A ten závisí jednak od atraktívnosti programu a potom aj od samotného prístupu zamestnancov. Pre teba je ale dôležité bez ohľadu na to, či niečo u vás vo firme funguje, alebo nie, byť v tomto aktívna. Maj pri tom na pamäti týchto pár pravidiel:
-
Nikdy sa NEBOJ tvoj nápad posunúť ďalej. Veľa ľudí má nápady, ale len minimum ich posunie.
-
Aj keď nebude spätná väzba, nedaj sa odradiť a POKRAČUJ. Ver tomu, že dôležití ľudia okolo teba vedia, že sa snažíš.
-
Dobrý TIP NA ZLEPŠENIE ti môže zmeniť kariéru. Stačí sa len popozerať okolo seba a zistíš, kde sa čo dá zlepšiť.
-
Pozor, aj MALIČKOSŤ môže znamenať vo firme veľkú zmenu. Preto nezahoď nápad, ktorý ti nemusí na prvý pohľad pôsobiť významne a veľkolepo.
-
Nové nápady nemusia byť zákonite spájané so šetrením nákladov. Dajú sa vymyslieť UNIKÁTNE VECI, ktoré prispejú k lepšej nálade vo firme, alebo zlepšia imidž spoločnosti pred klientami.
-
Nápady si niekde ZAPISUJ a pokiaľ nie si k nim pravidelne vo firme vyzývaná, pri najbližšej príležitosti ich POLOŽ šéfovi na stôl.
Mysli na to, že tí zamestnanci, ktorí prichádzajú s inováciami sú vnímaní oveľa lepšie, ako tí pasívni.
Text: Elena Mučková, foto: archív SA