PREČO OSTATNÍ STÍHAJÚ VIAC AKO TY?
Tiež sa čuduješ, že niektorí ľudia toho stihnú za deň podstatne viac než ty? Nauč sa triky super produktívnych ľudí a uvidíš, že sa to dá!
Nehovoria, že nemajú čas
Keď povieš, že nemáš čas, stane sa to pre teba pravidlom. Dojem večne zaneprázdnených ľudí nemá rád nikto, hlavne nie blízki priatelia a rodina. To, že vždy povieš, že nemáš čas, svedčí akurát o tom, že si ho nevieš poriadne zorganizovať.
Stanovujú si limity
Produktívni ľudia vedia, čo sú najväčší požierači času a snažia sa pre tieto činnosti vytvoriť obmedzený, limitovaný priestor, ktorý neprekračujú. Ak ťa čaká schôdzka, ktorá má tendenciu sa natiahnuť, nič nepokazíš ak dopredu informuješ, že máš čas hodinu do ďalšieho stretnutia. Uvidíš, že stihnete všetko prediskutovať a to dokonca efektívnejšie a bez zbytočných zdržaní.
Na maily si vyhradia konkrétny čas
Pokiaľ nečakáš dôležitý vopred oznámený mail, stanov si na kontrolu a odpovede na maily konkrétny čas. Ak ti neustále odbieha pozornosť k aktualizovaniu došlej pošty, ver tomu, že pri úlohách stráviš nezmyselne veľa času a úplne zbytočne!
Nevracajú sa k tej istej veci viackrát
Ak príde problém, produktívni ľudia ho riešia čím skôr. Nečakajú, nezamestnávajú svoju myseľ dlhými úvahami o tom, že im niekde visí dôležitá úloha. Úlohu vybavia ihneď alebo ju posunú do kompetencie niekoho iného a „pustia to z hlavy“.
Neriešia to, čo by bolo, keby ...
Jednou z najväčších chýb vo firmách je neustále vracanie sa k neúspešným projektom. Ak sa nejaká úloha nevydarí podľa predstáv, je potrebné rozanalyzovať možné príčiny a v budúcnosti sa už nevracať vždy ku všetkým detailom. Nielenže to zdržiava, ale nálada v pracovnom tíme skôr klesá ako stúpa.
Sú pánmi situácie
Nenechávajú sa zatiahnuť do úloh mimo rámec ich bežnej pracovnej náplne, pokiaľ ešte nevykonali prioritné úlohy. Vedia povedať nie, ak majú už iný program a nehanbia sa za to.
Obklopujú sa rovnako produktívnymi ľuďmi
A vedia prečo! Ľudia na rovnakej vlne ťa lepšie pochopia a nikdy nebudú strácať tvoj ani svoj vlastný čas zbytočnosťami. Vedia, ako si zadeliť čas, ako zvládnuť termíny a práca im tak ide ako po masle.
Paula, foto: archív SA, Shutterstock