TIPY PRE PROFESIONÁLNU PORADU
V dnešnej dobe ide o minúty, takže zbytočné plytvanie času v modernej firme neprichádza do úvahy. A asistentka je tá čarovná bytosť, ktorá má šancu čokoľvek vo firme ovplyvniť.
Tak prečo nie aj to, ako sa zamestnanci, ale aj manažéri stretávajú na pravidelných alebo aj urgentných operatívnych poradách. Tu sú tipy, ktoré treba ešte dnes vytlačiť a preposlať všetkým!
-
Dnes už neplatia žiadne „complimentary waiting“ alebo tých akademických 5 minút. Ten, kto poradu vedie, musí začať PRESNE NA MINÚTU.
-
Čím kratšie, tým lepšie. Skúsili ste už 10 MINÚTOVÚ FLASH PORADU? Rozhodne neprekročiť 45-60 minút!
-
Pozvať len tých, ktorých sa téma skutočne týka. DNES SA UŽ NEROBIA INFORMATÍVNE MEETINGY. Tie nemajú význam. Preto volať len tých, od ktorých sa očákava diskusia, riešenie, rozhodnutie.
-
JASNÁ AGENDA. Vyhodiť odtiaľ body, ktoré sú hrozba pre nekonečnú diskusiu „o ničom“.
-
Ten, kto vedie poradu NESMIE NIKDY DOPUSTIŤ, aby bola diskusia „v rukách“len jedného alebo dvoch silných jednotlivcov.
-
CHOROBA PORÁD je, že ľudia majú otvorené notebooky a riešia iné veci. Takže jasný a striktný pokyn – buď bez notebookov alebo bez tých konkrétnych ľudí. Každá vec ako mobil a občasné nazretie do mailov, zdržuje a najmä odpútáva pozornosť. Veď si treba uvedomiť, že ten, kto meeting pripravoval, nad tým strávil dosť času a potrebuje mať výsledok.
-
Aj keď sa nestihnú prejsť všetky body, je dôležité poradu UKONČIŤ V STANOVENOM ČASE. Inak nabúrate viacerým ľuďom ich program a „work-life“ balance ste práve minimálne v ten deň narušili. Okrem iného aj sám sebe ten, kto poradu viedol.
-
Robí to extrémne málo ľudí, ale super „hint“ je UKONČIŤ PORADU O NIEČO SKÔR. Je to príjemné prekvapenie pre všetkých zúčastnených.
Text: Elena Mučková, foto: archív SA