AKÉ NAJČASTEJŠIE CHYBY ROBÍME NA POHOVORE?

Ak práve nechcete otestovať trpezlivosť vášho budúceho zamestnávateľa a jeho hranice, dávajte si pozor na to, čo poviete!

Nielen v spoločenskej etikete jestvujú určité pravidlá a normy, ale existuje aj etiketa v práci a počas pracovného pohovoru, ktorú by ste nemali prekročiť. Niekedy sa môže stať, že personalista je veľmi milý, čo vás neprakticky odzbrojí, a  hrozí vám úprimnejšie sa prejaviť a otvoriť sa. A toto sa ženám nevypláca.

Tu sú hriešne vety:

1. Ospravedlňujem sa, že idem neskoro, ale dieťa mi ochorelo a ...    
Po prvé, v žiadnom prípade by ste nemali meškať. Nevyhovárajte sa na zmeškaný autobus,
rodinné povinnosti, časté choroby člena rodiny alebo vaše zdravotné problémy. Každý zamestnávateľ chápe, že ľudia majú svoj súkromný život, ale ak vám nejaké problémy bránia v príchode na pracovný pohovor načas, poukazuje to na váš nedostatok, ktorý sa bude opakovať aj pri pravidelnom chodení do práce.

2. Plánujem mesačný výlet alebo dovolenku.
Môžete byť horúci kandidát na zozname uchádzačov o zamestnanie, ale ak na konci pracovného pohovoru spomeniete, že sa ešte chystáte na výlet, pravdepodobne veľmi rýchlo vypadnete z kandidátskej listiny. Môže nastať aj situácia, že dovolenku máte naplánovanú pol roka alebo rok dopredu. Ak preto nie je možné odložiť termín odchodu, je vašou povinnosťou oznámiť svojmu zamestnávateľovi tento zámer. Ak sa budúci zamestnávateľ rozhodne pre vás, upovedomte ho dopredu o vašej situácii. Ako kompenzáciu mu môžete ponúknuť napríklad zmenený systém práce pred dovolenkou, a to, že si dopredu odpracujete niekoľko hodín.

3. Mojim najväčším snom je skončiť niekde pri mori...
Ak pred vaším potenciálnym zamestnávateľom spomeniete, že túžite po práci na výletnej lodi alebo snívate o živote pri mori, dávate tým jasný signál, že pri najbližšej vhodnej príležitosti sa zbalíte a odídete.  Inak, rozprávať o snoch je nerealistické a „prispanú Ruženku“ vo firme nikto nechce. Väčšina zamestnávateľov plánuje obsadiť pracovné miesta na dlhšie časové obdobie, a tým pre nich nezapadnete do dlhodobých cieľov spoločnosti. Zamestnávateľ sa teda právom obáva, že v práci  nebudete spokojní a v najbližšom čase bude musieť za vás opäť hľadať náhradu. Na otázku: Čo by ste chceli najviac robiť? Odpovedzte: Prácu, o ktorú sa uchádzam.

4. Som tehotná.
Napriek tomu, že je nezákonné diskriminovať v práci tehotné ženy a matky, väčšina zamestnávateľov si rozmyslí, či zamestná tehotné ženy. Ak ste v požehnanom stave, počkajte, až dostanete ponuku práce od zamestnávateľa, a až potom ho informujte o vašej situácii.

5. Môj posledný šéf bol blázon.
Váš posledný šéf mohol byť blázon, ale etiketa na pracovnom pohovore vám zakazuje hovoriť negatívne veci o vašom terajšom alebo predchádzajúcom zamestnávateľovi. Bez ohľadu na to, ako hodnotíte svojho starého šéfa, ak naňho vrhnete zlé svetlo, vztýčite na svojom poli červenú vlajku. Váš názor sa tak môže ľahko zmeniť iba na ohováranie.
 
6. Máte milých, pekných zamestnancov.
Je to akoby ste svojmu budúcemu zamestnávateľovi oznámili, že po prijatí na pracovisko budete zvádzať zamestnancov alebo aj jeho. Preto veľmi rýchlo zabudnite na lichôtky, ktoré by mohli narážať na atraktívnosť opačného pohlavia.
 
7. Nemám k vám žiadne otázky.
Nemám žiadne otázky, ktoré by som vám mohla položiť. Takouto vetou určite neukončujte pracovný pohovor. V budúcej práci budete tráviť minimálne 40 hodín týždenne a vy nemáte otázku, ktorú by ste položili vášmu šéfovi alebo kolegovi? Skúste sa zamyslieť a položiť na záver otázku ohľadom práce, pracovného tímu alebo firemnej kultúry. Ak by ste nemali žiadne otázky, znamenalo by to, že o danú prácu nemáte veľký záujem.
Positivity Job s.r.o.

Partizánska 2

811 03 Bratislava

Slovakia


+421 911 566 766

+421 2 207 622 62


info@skvelaasistentka.sk

skolenia@skvelaasistentka.sk

© Copyright 2018 Všetky práva vyhradené.

Hore