„Customer Focus“ asistentky v práci II.
A je tu druhá séria o tom, ako vytvára asistentka okolo seba pozitívny a negatívny dojem.
Nezdá sa to, avšak počas dňa vzniká pri práci asistentky nespočetne veľa situácií, tzv. momentov pravdy, na ktorých je možné získavať pozitívnu alebo negatívnu skúsenosť s jej výkonom. Tento zoznam bodov kontaktu alebo interakcie s okolím (napríklad šéfom) nazývame mapa skúseností asistentky.
Prečítajte si, čo všetko môže počas dňa byť príčinou ich vzniku a skúste si ku každému bodu pridať hodnotenie v rozmedzí od 1 do 5. Najviac pozitívne je hodnotenie 5 a najmenej 1. Výsledok pre vás určite nebude na rozľúštenie náročný.
- Príchod do práce, nálada
- Oblečenie, úprava
- Pozdrav šéfa
- Telefonát – ochota, tón hlasu
- Napísanie emailu – úprava, „tón písomného prejavu“
- Príprava dokumentu – úprava, termín
- Rozhovor o úlohách so šéfom
- Poriadok na stole
- Príprava podkladov na poradu
- Pripravený meeting room
- Poriadok v kancelárii šéfa
- Výraz tváre počas dňa
- Splnenie úloh načas
- Spôsob delegovania na kolegyňu, kolegu
- Poriadok v kuchynke
Medzi veľmi dôležité momenty patria ďalej:
- Príjemná vôňa
- Elegantná manikúra
- Umyté a upravené vlasy
- Príjemný dych pri rozhovore (pozor na potraviny a jedlá počas práce)
- Čisté oblečenie
- Topánky ako nové
Denne dávame okoliu aj v práci príležitosť vnímať nás cez veľa momentov. Snažte sa tento zoznam mať niekde po ruke a z času na čas do neho nahliadnite. Zabránite tak zbytočným negatívnym pocitom, napríklad aj vášho šéfa a naopak, máte príležitosť momenty pravdy zveľaďovať a byť ešte viac perfektné.